Detoks – odtrucie organizmu

Każda profesjonalna terapia odwykowa musi zaczynać się od odtrucia alkoholowego. Nie inaczej jest w naszym ośrodku OAZA.

Wsparcie po terapii

Pomoc rodzinie pacjentów

Płatność ratalna

Szybki kontakt

Zarezerwuj pobyt

w ośrodku Oaza

od 9900 zł

+2 tygodnie gratis

Do końca miesiąca lub do wyczerpania miejsc

Wszystkim osobom zmagającym się z problemem nadmiernego spożywania alkoholu nasz Ośrodek Oaza proponuje wiele rodzajów terapii. Indywidualnie dobierane przez doświadczonych terapeutów dają realne szanse na uwolnienie się od uzależnienia, powrót do zdrowia i szczęśliwego życia. Jednym z pierwszych etapów takiego leczenia w większości przypadków jest tzw. detoks alkoholowy. Przeprowadzamy go, posiadając odpowiednie warunki do zapewnienia profesjonalnej opieki medycznej, w tym personel pielęgniarski.

Wykonuje się go w celu odtruwania organizmu, a więc usuwania z niego szkodliwych substancji, które mogą prowadzić do wielu powikłań zdrowotnych, a w skrajnych przypadkach nawet śmierci Pacjenta. Jest to proces długotrwały, który nierzadko zajmuje nawet wiele tygodni. Jednak jego rozpoczęcie jest podstawą do tego, aby osoba uzależniona mogła przejść do dalszego leczenia mającego na celu przerwanie ciągu alkoholowego i nauczenie się życia w trzeźwości. Mamy doświadczenie w przeprowadzaniu detoksykacji – jeśli jesteś uzależniony od alkoholu i wybierasz się do nas, na terapię sprawdź, co musisz wiedzieć na temat detoksu!

Jak się zgłosić na detoks w Oazie?

Szybki kontakt

tel-icon 785 10 55 55

Rejestracja pacjentów 24/7. Bez skierowania.

rejestracja@osrodek-oaza.pl

Dlaczego przeprowadzenie odtrucia alkoholowego jest bardzo istotne?

Niezależnie od zawartości alkoholu w składzie napojów wysokoprocentowych, ich spożywanie zawsze powodu dostanie się do organizmu licznych toksyn. W niewielkich ilościach mają znikomy wpływ na zdrowie, gdyż wątroba jest w stanie poradzić sobie z ich neutralizacją. Jednak osoby uzależnione wpadają nawet w wielotygodniowe ciągi alkoholowe, które prowadzą do poważnych zaburzeń w funkcjonowaniu gospodarki jonowo-elektrolitowej (pojawiają się niedobory elektrolitów). Dodatkowo organizm takich osób jest „wypłukiwany” z cennych witamin oraz minerałów.

Z powyższego powodu pacjenci zmagający się z problemem choroby alkoholowej, gdyż przychodzą do naszego ośrodka na terapię, najpierw przechodzą detoks. Proces ten prowadzi do usunięcia toksyn i w dalszym czasie poprawy funkcjonowania organizmu. Jednocześnie detoksykacja ułatwia prowadzenie dalszej terapii. Zmniejsza uciążliwość objawów tzw. zespołu abstynencyjnego, który dotyka osób uzależnionych przerywających ciąg alkoholowy i podejmujących próbę życia w trzeźwości.

Ile czasu zajmuje detoks alkoholowy?

Orientacyjny czas potrzebny na całkowite odtrucie organizmu jest inny dla każdego przypadku. Proces ten prowadzony jest pod kontrolą lekarza, który po przebadaniu pacjenta określa orientacyjną długość jego trwania.

Pod uwagę bierze się m.in.:

• stopień zaawansowania choroby alkoholowej,
  • ogólny stan zdrowia,
  • ilość alkoholu spożytego w ostatnim czasie, która bezpośrednio przekłada się na poziom zatrucia organizmu.

Jednocześnie pod uwagę bierze się zalecenia Narodowego Funduszu Zdrowia, zgodnie z którymi  odtruwanie alkoholowe powinno trwać minimum 7 dni. Jego skuteczność kontroluje się poprzez regularne wykonywanie różnych badań.

Odtrucie alkoholowe – jakie są wskazania do jego przeprowadzenia?

Główną przesłanką do przeprowadzenia tego procesu jest pojawienie się u pacjenta zespołu abstynencyjnego z nasilonymi objawami. Bardzo utrudniają one lub czasem nawet całkowicie uniemożliwiają przerwanie ciągu alkoholowego, co w konsekwencji powoduje niską szansę na powodzenie terapii uzależnienia. U osób po usunięciu z organizmu szkodliwych substancji poprawia się zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne, a w efekcie zwiększa się motywacja do podjęcia walki z chorobliwym nałogiem.

Jednocześnie detoks zaleca się także osobom, które jednorazowo przesadziły z ilością spożytego alkoholu. Duża ilość toksyn znajdujących się w ich organizmie może stanowić bardzo poważne zagrożenie dla zdrowia oraz nawet życia.

Czym jest zespół abstynencyjny i jakie są jego objawy?

Pojawia się on u osób uzależnionych zaprzestających spożywania substancji odurzających. Pierwsze nieprzyjemne objawy fizyczne odstawienia alkoholu to zazwyczaj wymioty, bóle głowy oraz problemy natury gastrycznej. Łagodzi się je, podając środki farmakologiczne, w tym leki przeciwbólowe. W późniejszym czasie zwykle pogarsza się również zdrowie psychiczne – pojawiają się m.in. stany lękowe czy zaburzenia snu.  W skrajnych przypadkach zespół abstynencyjny u osoby uzależnionej może wywoływać nawet napady agresji.

Jak przeprowadzamy odtrucie alkoholowe w naszym Ośrodku Oaza?

W pierwszym etapie celem detoksu jest możliwie najszybsze, ale jednocześnie bezpieczne dla osoby uzależnionej, usunięcie toksyn z organizmu. Wyrównujemy poziom płynów i uzupełniamy braki w witaminach oraz minerałach. Metody dobierane są zależnie od tego, jaki jest stopień zaawansowania choroby alkoholowej u pacjenta oraz ilości substancji odurzającej, którą przyjął w ostatnim czasie. Działania te stopniowo łagodzą objawy fizyczne, w tym ograniczają wymioty oraz łagodzą bóle głowy. Po usprawnieniu gospodarki jonowo-elektrolitowej rozpoczyna się drugi etap leczenia – terapia psychofarmakologiczna.

W Ośrodku Oaza wszystkim Pacjentom zapewniamy komfortowe oraz bezpieczne warunki pobytu. Odtrucie alkoholowe zawsze prowadzone jest pod nadzorem personelu medycznego, który na bieżąco kontroluje przebieg procesu oraz stan zdrowia osób uzależnionych.

Detoks alkoholowy w Ośrodku Oaza – jakie są korzyści?

Pacjenci wybierający naszą placówkę zyskują przede wszystkim gwarancję bezpieczeństwa. Mamy wieloletnie doświadczenie w przeprowadzaniu procesu odtrucia alkoholowego i dysponujemy odpowiednimi warunkami do jego wykonywania. Personel medyczny precyzyjnie dobiera środki farmakologicznie indywidualnie dla każdej osoby, aby złagodzenie fizycznych objawów odstawienia alkoholu przebiegało w sposób bezpieczny dla organizmu.

Detoks przeprowadzony w naszym Ośrodku Oaza przyniesie Ci wiele korzyści, z których najważniejsze to:

• zwiększenie szans na wyjście z choroby alkoholowej, w czym zapewnimy kompleksowe wsparcie psychologiczne,
  • poprawa stanu zdrowia fizycznego,
  • polepszenie samopoczucia, ukojenie nerwów oraz zgromadzenie energii do walki z uzależnieniem.

W Ośrodku Oaza pomożemy Ci wyjść z uzależnienia po odstawieniu alkoholu etylowego i przejściu detoksu!

Pamiętaj, że przejście procesu odtrucia alkoholowego to pierwszy krok na drodze do wyjścia z uzależnienia. Po przerwaniu ciągu alkoholowego i gdy ustąpią objawy zatrucia organizmu toksynami, powinieneś rozpocząć kompleksowe leczenie pod okiem doświadczonego terapeuty. Wsparcie takie uzyskasz w naszym Ośrodku Oaza – zapraszamy do kontaktu!

Prowadzimy terapie grupowe oraz indywidualne dla osób zmagających się z alkoholizmem. Każdemu pacjentowi zapewniamy indywidualne leczenie, które prowadzimy w komfortowych warunkach, gwarantując dyskrecję oraz anonimowość. Jednocześnie pomagamy byłym kuracjuszom stawiać pierwsze kroku w nowym życiu po zakończeniu terapii. Obejmujemy ich aż 12-miesiączną opieką, nieustannie dostarczając wskazówek, które ułatwiają trwanie w abstynencji i radzenie sobie z problemami zachęcającymi do sięgania po alkohol. Skontaktuj się z Ośrodkiem Oaza i daj sobie szansę na wyjście z choroby – przeprowadzimy profesjonalne odtrucie alkoholowe oraz zastosujemy najlepsze metody leczenia uzależnienia!

Stosujemy nowoczesne metody detoksykacji,
które dają doskonałe efekty.

Opinie naszych pacjentów

Ponad 2,000

Zadowolonych

pacjentów

Opinia 4,6 na Google

star star star star star

Sylwia G.

16 kwietnia 2018

Bardzo serdecznie dziękuje pracownikom Prywatnego Ośrodka Terapii Uzależnień „Oaza” za opiekę nad naszą wychowanką. Mamy nadzieję, że Państwa wsparcie i zaangażowanie pomogą jej w przezwyciężaniu trudności.

Hubert

16 kwietnia 2018

I tą myślą idę dalej, od czasu do czasu obejrzę się do tyłu, by nie zapomnieć, kim jestem. Dziękuję wszystkim, którzy towarzyszyli mi w podróży życia przez siebie. Dziękuję, że przy Was odzyskałem radość życia.

Teresa

16 kwietnia 2018

Dziękuję z całego serca za wszystko co od Was otrzymałam! Dziękuję terapeutom za przekazaną mi wiedzę, serce i cierpliwość. Dziękuję personelowi medycznemu. Dziękuję Marzence, Kasi i Oli za wspaniały wikt i opierunek.

Sylwia G.

16 kwietnia 2018

Nasz prywatny ośrodek uzależnień posiada wyjątkowo
dogodną lokalizację.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą kompleksową ofertą terapeutyczno-leczniczą obejmującą leczenie alkoholizmu, narkomanii oraz wielu innych, bardzo niekorzystnych dla zdrowia nałogów.

Informacje o ośrodku